Páginas

jueves, 26 de marzo de 2020

CONVERSA

CONVERSA  - EJERCICIOS PARA L'AULA D'ESCRIPTURA DE GIRONA

PROFESOR: ESTEVE MIRALLES

CONSIGNA: Conversa entre A y B .

El que no es diu: el personatge A vol que B li deixi el cotxe ja que vol aixemplar a la seva ex en una cita amorosa. El personatge B vol que A li deixi 3000 euros ara ja que té que pagar una comanda que ha fet-
Obstacles: Fa poc que A a aixafat el cotxe d'un amic comú i B ho sap. La ex de A acava de demanar-li el cotxe a B i B ja s'ha compromet a deixar-li. Durante la conversa la ex de A truca per quedar.

* Escrit en banyolí


Quasi al final de la tardor, un dijous qualsevol a les dotze hores
ANDREU
-Ostres, quan de temps!!
Xoquen els punys.
BASILI
-Ja veus, portem una setmana veient-nos quasi cada dia…
ANDREU
-Ja ni que fossis la meva dona, buenu la meva ex, que ara entre unes coses i altres la veig més que quan vivíem junts....
BASILI
-Divenres en vaig veure a la Paula
ANDREU
-I....?
(Pausa)
BASILI
-Que et sembla si fem una birra?
ANDREU
-Una només? Que tu sembles de la confraria del puny tancat...
BASILI
-Doncs goita és tu quan t’embales....
ANDREU
-Parlant d’una altre cosa, des del  juriol que no vaig a marina.
BASILI
-Ara pla!
ANDREU
-És el que hi ha quan no tens cotxe...
(pausa)
BASILI
-Però no t’ho deixa en Martiria?
ANDREU
-Aquella meca ja no rutlla.
BASILI
-No cardis! I que li ha passat?
ANDREU
-I jo que se.....l’ultima vegada que el vaig agafar feia una torterola de fum que es veia des del Rocacorba....
BASILI
-Que n’ets de manargues....
ANDREU
-Qui jo? Això diga-li a en Martiria que el fica per cada estimbarru....
(pausa)
ANDREU
-Doncs això, que he conegut per això de Gent com tu a una noia i em quedat dissabte per veure´ns a Platja d’Aro.
(pausa)
BASILI
-I te’n fiés d’aquestes coses d’internet?
ANDREU
-Quin remei....si no em quedaré sol com un mussol, d’alguna forma hauré de buscar preia.
BASILI
-Quines preses, però si no fa ni quatre dies que estaves amb la Mireia.
ANDREU
-I encara que estic ben enconyat, però ja saps la dita, un clau treu un altre clau.
(Pausa, en Basili fa una ullada al mòbil que no deixa de vibrar)
ANDREU
-Però contesta, no sigui que s’estigui cardant foc a casa teva.
BASILI
-No, no és res important, deu ser la meu mare.
(Pausa)
BASILI
-Ja saps, problemes econòmics...
ANDREU
-Qui?,  la teu mare?

BASILI
-No jo...és que  tinc que acabar de guarnir un negoci i sempre manquen calers...
(pausa)
ANDREU
-I el banc?
BASILI
-Doncs que ara no donen crèdits. I això que només son tres mil cuques.
ANDREU
-Sang de Deu! Com s’estan posant les coses. Poca nem pa gota be...
(pausa)
ANDREU
-Fa rispa, oi?
ANDREU
-Cambrer! Posant una copa de coñac, d’aquelles de les grosses...
BASILI
-Doncs això que ara quan necessites calers no saps con fer-ho. No és ben be con abans...
ANDREU (riu)
-Si es podessin anar a caçar a l’hort....Però ja veuràs que te’n sortiràs tu ja ets molt trempat. Me’n faig creus de fins on has arribat...
(pausa, torna a vibrar el mòbil)
BASILI
-Vaig a tancar els ànecs....
(es dirigeix cap al lavabo)
ANDREU
-Si, si ves a veure no sigui que la rosa se t´emprenyi.
BASILI
-Que vols dir?
ANDREU
-Doncs que a la Mireia també li estava sempre sonant el mòbil i ja veus com hem acabat.
BASILI
-Ara pla! El que em faltava, qui no te calers no te querides...
(pausa)
ANDREU
-Noi, que em pots portar una altra copa com aquesta? I tu Basili vols alguna cosa o amb l’aiga de Vichi en tens prou?
BASILI (nerviós)
-Desonsis, a tu se t’acudeix qui em pot deixar els calers?
ANDREU
-Ja saps tu que els polls ressuscitats piquen més alt que els altres. Al millor el de can Pinxo.
BASILI
-Els de can Pinxo? Mira que a en Pinxo petit el conec des que anaven a estudi, però és que aquell no et dona ni la caca de les orelles.
(pausa)
BASILI
-I és que si dilluns no tinc els diners tot s’anirà a norris.
ANDREU
-Ostres! Mira al cel, els àngels fan torrades...
(pausa)
ANDREU
-Em tindre que aixalaiar amb això de l’auto que dema passat és ja mateix....
(pausa)
BASILI
-Goita aquell gos que no deixa de barrigar la basura....
BASILI (cridant mig empipat)
-Tu noi...si el del jersei bigarrat...que no és teu el gos? No veus que ho està embrutit tot...
BASILI
-Encabat diuem que els de l’ajuntament....
ANDREU
-Si no e gota macu, desprès fa una pesta...però no veus que aquell noi esta lirat.
BASILI
-Bé faig via que m’espera la mare amb els ciurons per dinar i ja vaig una mica gat...   
ANDREU
-Adeu xiau...
(Xoquen els punys)
















No hay comentarios:

Publicar un comentario